miércoles, 10 de septiembre de 2025

DYNAMIC OBJECTS


Within the framework of the Unstable Installation Series, the project DYNAMIC OBJECTS orchestrated by LLLL Art Agency emerges as a critical intervention into the semiotics of urban movement and spatial occupation, foregrounding the body-object assemblage as an unstable node of friction, visibility, and disruption. Developed across hybrid platforms —online exhibition, site-specific performance, and video installation— the project mobilises absurd, overdimensioned artefacts (banana-shaped structures, metallic ducts, mannequin limbs, and traffic cones) as prosthetic extensions of the body, dislocating their functional logic and reactivating the urban fabric as a terrain for psychogeographic dérive. Drawing upon Guy Debord’s theory of the drift, the artworks subvert spatial normalcy and instrumentalised mobility, inserting ephemeral sculptural presences that expose the latent theatricality of public space. A salient example is the performative procession through central Madrid during the Proyector International Video Art Festival, where bodies encumbered by cumbersome objects enact a silent critique of the ergonomics of control and the choreography of consumption. These interventions —often documented as video-sculptures— propose the city as the final installation, not as a passive container but as a co-constitutive agent in the production of meaning. By situating the object as a satellite of the body, the work destabilises objecthood itself, inviting reconsideration of agency, scale, and performativity within contemporary urban aesthetics. Part of a broader curatorial constellation spanning from 2013 to 2016 —including exhibitions such as Expansivo, Butter Factory, and The Word— this series eschews the static monumentality of sculpture in favour of relational mobility, forging a critical vocabulary of spatial resistance that is both playful and profoundly political.







LLLL ART AGENCY presenta un concepto híbrido y en red. 
La ciudad como instalación total y el objeto como partícula dinámica suficiente. Una nueva serie de VIDEOESCULTURAS que representan el concepto inestable.  
El cuerpo de Paula Lloveras, TOMOTO FILMS, con la música de El intruso. En reestreno contante en la red.  

LLLL LAPIEZA #819




BANANA 
BLANCA
AGUJERO
CHAIR
CONO

DM
DOTS

LEGS
METAL
PORESPÁN
TUBO

WAR

RELATED VITAMIN 019 (III/-) 

No hay duda de que tales esquemas, ejemplos de una poesía moderna capaz de traer consigo vivas reacciones afectivas -en este caso la indignación de que se pueda vivir de esta forma- e incluso la teoría, avanzada por Burgess a propósito de Chicago, del reparto de las actividades sociales en zonas concéntricas definidas, tienen que servir al progreso de la deriva. El azar juega en la deriva un papel tanto más importante cuanto menos asentada esté todavía la observación psicogeográfica. Pero la acción del azar es naturalmente conservadora y tiende, en un nuevo marco, a reducir todo a la alternancia de un número limitado de variantes y al hábito. Al no ser el progreso más que la ruptura de alguno de los marcos en los que actúa el azar mediante la creación de nuevas condiciones más favorables a nuestros designios, se puede decir que los azares de la deriva son esencialmente diferentes de los del paseo, pero que se corre el riesgo de que los primeros atractivos psicogeográficos que se descubren fijen al sujeto o al grupo que deriva alrededor de nuevos ejes habituales, a los que todo les hace volver constantemente.
Teoría de la deriva  
Guy Debord 1958
Publicado en el # 6 de Internationale Situationiste (agosto, 1961). Traducción extraída de Internacional situacionista, vol. I: La realización del arte, Madrid, Literatura Gris, 1999.

https://www.facebook.com/pages/Guy-Ernest-Debord/14353419083?fref=ts
Anto Lloveras Lapieza Relational Art Series Marisa Caminos Guy Ernest Debord
    — con Lapieza Relational Art Series y Anto Lloveras.




OPENHOUSE EN ESPACIO NARANJO se postula como un encuentro entre espacios y proyectos culturales. Respondiendo a la constante necesidad de difusión el próximo 23 de noviembre abriremos las puertas del Espacio Naranjo para presentar una selección de iniciativas culturales independientes.





COPY PASTE SEND


01 TUBO

02 PORESPÁN
03 METAL
04 DOTS
05 WAR
06 CONO
07 LEGS
08 GUNS
09 CHAIR
10 DM




"Dynamic Objects" is a hybrid project by LLLL ART AGENCY that presents the city as a total installation and the object as a dynamic and sufficient particle. This video sculpture series captures the essence of instability through a series of performances involving common objects that transform into expressive elements within urban landscapes.

The project stars Paula Lloveras as the main performer, captured through the lens of TOMOTO FILMS, with music by El Intruso. Each object in the series—such as Banana, Chair, Metal, Tube, and War—is used in an unexpected context, challenging the viewer’s perception of the mundane and reinterpreting everyday materials as catalysts for movement and artistic expression.

The piece explores the psychogeographic potential of objects and the human body interacting with the cityscape, transforming spaces through ephemeral actions. Originally premiered at Espacio Naranjo on November 23, 2013, as part of the Proyector International Video Art Festival, this work is in constant re-release online, reflecting its fluid nature and the ability to evolve across digital platforms.